reklama

Moja staz v Grecku – I. cast (prichod a prve dojmy)

Kedze skoro vsetci moji kamarati a ludia z mojho okolia v mojom veku sa snazia skusit svet a niekam pocas prazdnin vycestovat, ja som sa rozhodol zvolit nie celkom najbeznejsi postup a nesiel som za pracou na zapad. Zvolil som pracovnu staz, neurcenu na zarabanie penazi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Nieze by somnepotreboval peniaze, ale predsalen som uz skusil manualne pracovat anepacilo sami to. Teda nie vzdy sa mi to pacilo. A bola to praca lenna kratke obdobie par tyzdnov. Ako sa poznam, neverim v to, ze by somrealne dokazal pracovat niekolko mesiacov pre niekoho na zapade. Jeto preto, pretoze tito ludia, teda vacsina z nich velmi dobre vediakoho zamestnavaju. Vedia, ze su to ludia, ktori sa pravdepodobne vkrajine nevyznaju, nevedia dobre miestny jazyk a to je idealnaprilezitost na vselijake nekale praktiky ohladne pracovnehoprostredia, byvania, pripadne platu. A toto naozaj nechcem riesit azazit na vlastnej kozi. A som rad, ze ani nemusim. Ked som tutomoznost vycestovania vylucil, ostali mi uz len 2 moznosti. Bude istna dovolenku ako bezny turista alebo vyskusat ist niekam na pracovnustaz. Na beznu dovolenku zatial nemam dostatok penazi a pravdepodobneby to zruinovalo moj rozpocet. Okrem toho, je v mojom zaujmezdokonalit sa v anglictine, co by sa mi na dovolenke vdaka ochotnymsprievodcom cestovnych kancelarii pravdepodobne nepodarilo. Cizeostala posledna moznost, vyskusat staz. Isiel som na konkurzstudentskej organizacie I.A.E.S.T.E., ktora sa venuje vymenestudentov na pracovne staze. Jednalo sa o jazykovy test, pisomnu austnu cast. Zvladol som test celkom obstojne a bola mi dana moznostuchadzat sa o staz. Vybral som si 2 staze, jednu v Spanielsku na 8tyzdnov a druhu v Grecku na 6 tyzdnov. Pridelenami bola staz v Grecku. Cize zostavalo uz len zabezpecit vsetkopotrebne ohladne poistenia, leteniek a podobnych vseobecne znamychveci. Prisiel stvrtok 28.6. 2007, ja som nasadol na lietadlo a zacalamoja dobrodruzna cesta .

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri prichode naletisko som zistil, ze na mna nikto necaka, pricom niekto z miestejkomisie IAESTE tam mal byt. Co uz, ratalsom s tym, taketo veci sa bezne stavaju. Nastastie som si este domazapisal do telefonu zopar cisel, ktore treba zavolat v pripade nudze.Tak som zavolal do miestnej komisie v Thessalonikach, kde mi niktonezdvihol telefon. Tak som teda zavolal do komisie v Atenach, kde midali par mobilnych cisel na miestnych clenov. S jednym cislom som boluspesny a asi po hodine od priletu po mna prisiel jeden z miestnychclenov a zobral ma autom do kancelarie miestnej komisie. Ked sme islipo dialnici bol vidiet za mestom obrovsky dym. Z radia sme sadozvedeli, ze pravdepodobne od tepla vybuchli za mestom 2 velketransformatory a vznikol lesny poziar. Jedenz mnohych, ktore sa v tom case v Grecku vytvarali. Cize v ten dennesla elektrina v meste. To sa mi velminepacilo, kedze ja nie som velky cestovatel a casto byvam v strese,ked robim nieco nove a nedari sa to podla mojich predstav. A terazsom bol sam v cudzej krajine, ubytovany v zvlastnej izbe a po tme…Idealny stav pre moju depresiu Aleprezil som a na dalsi den uz to bolo lepsie. V piatok som bol pozvanyna miniparty v primorskom dome patriacom rodine Vasilisa, jedneho zclenov komisie IAESTE. Bolo tam velmi dobre, zoznamil som sa dalsimiludmi, ktori su tu na stazi a prvy krat som ochutnal grecku kuchynu.Zacalo sa mi tu pacit. V sobotu rano smevyrazili na vylet na Chalkidiki. Nepamatam si presny nazov oblasti,ale plaz bola pekna. Cely vylet bol zorganizovany perfektneprofesionalne, tymto si u mna vyzehlili to, ze ma zabudli naletisku  Nasiel som tu naozajvybornych ludi, ci uz z Grecka alebo z inych krajin. Greckapohostinnost v podani clenov miestnej komisie je neuveritelna. Poculsom uz o greckej pohostinnosti, ale tymto som bol uneseny. Navrat bolnaplanovany na nedelu vecer a tak to aj bolo. Dozvedel som sa vsakneprijemnu spravu. Vsetci moji novi kamarati, ktori povodne byvali vtom istom dome kde aj ja sa museli okamzite odstahovat na miestneinternaty. Samozrejme okrem mna. A zas som zostal sam… Ale sodstupom casu to hodnotim dobre, pretoze napriek tomu, ze zaubytovanie platim dvojnasobnu sumu, aku platia oni, ja mamchladnicku, televizor a kuchynu na rozdiel od nich. Hlavne kuchynu.Cize tymto mam zabezpecene pravidelne navstevy mojich hladnychkamaratov

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vyzera to fajn. Alecokolvek tu na zaciatku vyzera fajn, kym to nieco nepokazi. Znie topesimisticky, ale tu nie je sranda riesit akykolvek problem. Nieje tu vela ludi, co hovoria po anglicky a grecke pismo je zatial premna ako cinstina. Niekedy mam pocit, ze vGrecku neexisuje system. Doprava v meste je tak neuveritelnechaoticka, ze mi z toho vstavaju vlasy. Nechapem, ze som este nevidelziadnu nehodu, aj ked to moze byt sposobene tym, ze mesto je takpreplnene autami a motorkami, ze sa tu jazdi velmi pomaly. Na chodcovnikto neberie ohlad. Az tu som pochopil skutocny vyznam starehovtipu, ktory sa da interpretovat na miestne pomery. „VGrecku su len 2 typy chodcov. Rychli amrtvi…”  Mestska doprava jepouzitelna, ak presne viete, kde vystupit, cize vizualne poznate danemiesto. Podla napisov sa da orientovat zriedkakedy a okrem toho vautobuse nie su ziadne informacne tabule o nasledujucej zastavke, akoje to dobrym zvykom v Bratislave. Nazastavkach nikdy nie je napisane, kedy dany autobus ide. Napisane jelen cislo linky, zaciatocna a konecna zastavka. Idealne preturistov... Dalsia vec je orientacia vmeste. Da sa to, ale clovek musi nieraz zabludit, aby spoznal mesto zpohladu chodca. Nastastie taxiky nie su velmi drahe a pripadenajhorsej dezorientacie staci poznat adresu svojho bydliska a vec jeza par eur vyriesena.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No. Toto su mojeprve dojmy. O svojej praci napisem neskor, pricom je to tiez velmizaujimava kapitola 

Musel som si odpustitdiakritiku, kedze sa mi nechce vyhladavat pismenka na tejtoklavesnici…

Michal Pánik

Michal Pánik

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Navštevujem FEI STU. Myslím, že to hovorí za všetko. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu